Niet ondersteunde browser
De webbrowser die u momenteel gebruikt, wordt niet langer ondersteund en daardoor is het mogelijk dat functies van deze website niet werken zoals verwacht. Wij adviseren u om te updaten naar een momenteel ondersteunde browser (zoals chroom , Edge of Firefox) om uw veiligheid, snelheid en algemene ervaring te verbeteren.
Belangrijkste functies
De beschrijving van dit product is vertaald uit het Engels - Bekijk de oorspronkelijke versie
Het Doepfer A-106-1 X-Treme Filter is een authentieke recreatie van een MS20-stijl filter, en levert de exacte sonische kenmerken met extra flexibiliteit. Hoewel de A-106-1 dezelfde klank levert, is hij niet identiek gebouwd, waardoor Doepfer meer functionaliteit en opties kan toevoegen. Oorspronkelijk ontworpen met een 12dB laagdoorlaatfilter en een 6dB hoogdoorlaatfilter, is de A-106-1 geconstrueerd met twee filters die tegelijk als hoog- en laagdoorlaatfilter werken, zodat twee audiostromen tegelijk kunnen worden gebruikt. De audio-ingangen voor zowel laag- als hoogdoorlaat hebben elk een eigen niveauregeling met genormaliseerde ingangen, zodat u één audiobron samen door beide filters kunt laten lopen voor een breed scala aan filteropties.
De gepolariseerde high-pass ingang gaat verder dan wat mogelijk was in het oorspronkelijke ontwerp en biedt de mogelijkheid om elke ingang te voeden met bronnen met verschillende polariteit, waardoor notch- en band-pass filtering mogelijk wordt. De A-106-1 X-Treme Filter is een echte must-have voor elke live Eurorack geluidsontwerpers en performers, en bevat alle tools die je nodig hebt om je creativiteit te uiten, door het signature geluid van vintage crunching filtering aan je tracks toe te voegen.
Artikelnummer: 220476
Met twee onafhankelijke ingangen voor zowel laagdoorlaat- als hoogdoorlaatfiltering geeft de A-106-1 u volledige controle over de geluiden die u nodig hebt voor uw producties, muziek of live optredens.
Een eenvoudige laagdoorlaat kan worden bereikt door de laagdoorlaat-ingang te voeden terwijl het hoogdoorlaatniveau op nul is ingesteld. Ideaal voor het creëren van donderend laag dat gewicht toevoegt aan dun klinkende leads of pads en voor het filteren van extreme hoge tonen om te helpen in je mix te passen zonder hard of bruusk te klinken.
Een eenvoudige high-pass is mogelijk door uw audiosignaal aan de low-pass- of high-pass-ingang toe te voeren (met de genormaliseerde ingangen kunt u beide gebruiken en zal het signaal door beide gaan) en het niveau van de high-pass te regelen. Het gebruik van een hoogdoorlaat is ideaal voor live performers, waarmee je de energie van het nummer of instrument kunt uitfilteren voor een opbouw voor een drop. Hij kan ook worden gebruikt om zware zaagsynths in een drukke mix in te passen door overmatige low-end te verwijderen.
Je kunt zelfs notch- en banddoorlaatfilters maken, veel verder dan wat mogelijk was op de originele hardware die de A-106-1 emuleert. Ontworpen met polariteit omgekeerde high-pass input als beide niveaus van filtering zijn afgestemd met identieke polariteiten en met weinig tot geen vervorming kunt u een uniek notch-filter geluid bereiken. Een notch-filter is uitstekend geschikt voor gebruik in de studio wanneer u een smal, problematisch frequentiegebied wilt elimineren om uw geluid op te schonen, zodat het professioneler en gepolijster klinkt.
Omgekeerd kunt u een banddoorlaatfilter maken door uw niveau-instellingen aan te passen en verschillende polariteitssignalen tussen uw laag- en hoogdoorlaatfilters te sturen. Een banddoorlaatfilter, dat vooral wordt gebruikt voor creatieve effecten, kan geluiden creëren die lijken op een 'megafoon' of een 'megafoon', waarbij je alleen bepaalde frequenties in een geselecteerd bereik doorlaat. Ideaal voor het creëren van een dynamisch geluidsontwerp en opwindende klankkleurveranderingen in uw live shows, kan een banddoorlaatfilter worden gebruikt om een frequentiebereik af te bakenen en dit naar de voorgrond te duwen, zodat uw geluiden door dichte mixen met veel andere instrumenten heen kunnen breken.
Zoals je gewend bent van Doepfer, neemt de A-106-1 het originele MS20-stijl filterontwerp over en gaat ermee aan de slag. In het oorspronkelijke ontwerp wordt het uitgangsniveau beperkt tot +/- 0,7 V via twee antiparallelle diodes over de uitgangsresonantie. Doepfer heeft deze diodes verwijderd en vervangen door twee draaiknoppen met de namen CL+ en CL-. Met deze regelaars kunt u het uitgangsgedrag van de begrenzingscircuits aanpassen, zodat u asymmetrische begrenzing kunt creëren voor een wild unieke toon. De gevoelige audio-ingangsniveaus zijn ideaal om je geluid een gruizig overdrive karakter te geven, waarbij radicale knarsende geluiden door het hele filter te horen zullen zijn met opgepepte audiosignalen en opgepepte CL+ en CL- regelaars.
De final toevoeging aan dit uiterst flexibele en krachtige toestel is de insert-ingang. Met deze ingang kunt u andere signalen van externe bronnen in het circuit van de resonantiefeedbacklus plaatsen. Nu heb je toegang tot spanningsgestuurde resonantie van een VCA of kun je experimenteren met het invoegen van modulatie of tijdgebaseerde effecten in je geluid voor een geluid dat niet van deze wereld is.