GEAR4MUSIC ALGEMENE VOORWAARDEN
Bijgewerkt op 15 april 2025
PRIVACY- EN COOKIEBELEID
Ons volledige privacy- en cookiebeleid kunt u hier bekijken.
ALGEMENE VOORWAARDEN
Geen enkele verklaring of verkoopsvoorwaarde in deze voorwaarden beïnvloedt of beperkt uw wettelijke rechten zoals gedefinieerd onder de Europese Richtlijn Betreffende Consumentenrechten, de Wet Handhaving Consumentenbescherming 2015, of de Consumentenovereenkomsten (informatie, annulering en bijkomende kosten) regelgeving 2013.
Alle bestellingen van goederen worden verwerkt door Gear4music Limited, behalve wanneer de betaling gebeurt met een krediet- of debetkaart, die worden verwerkt door Gear4Music Europe Limited, een volledige dochteronderneming van Gear4music Limited (die de door Gear4music Europe Limited ontvangen en verwerkte bestellingen zal uitvoeren).
Gear4music Europe Limited is gevestigd in Ierland.
Alle bestellingen worden uitgevoerd onder de volgende voorwaarden, die deel uitmaken van en van toepassing zijn op het verkoopcontract. De aanvaarding van de goederen door de klant geldt als aanvaarding van deze verkoopsvoorwaarden, tenzij de klant de verkoper hiervan schriftelijk op de hoogte brengt binnen de 15 dagen na ontvangst van deze brief of de levering van de goederen. Elk beding dat de klant wil opleggen, in een document of op een andere manier, dat in strijd is met deze voorwaarden of ze aanvult, wordt niet aanvaard. Geen enkele agent of vertegenwoordiger van de verkoper heeft de bevoegdheid om deze voorwaarden te wijzigen.
BETALINGSVOORWAARDEN
Voor bestellingen die met een creditcard of bankpas worden geplaatst, wordt de betaalkaart gedebiteerd zodra de bestelling is bevestigd. De verkoper behoudt zich het recht voor om geen betaling per creditcard of bankpas te aanvaarden. Een directe bank overschrijving wordt aanbevolen als betaling per kaart niet mogelijk is of niet wordt geaccepteerd. De verkoper accepteert alleen inkooporders tegen 30 dagen kredietvoorwaarden van erkende onderwijsinstellingen en overheidsinstellingen. De goederen blijven eigendom van de verkoper tot de volledige betaling is volbracht en de verkoper behoudt zich het recht voor om de goederen niet te verzenden tot de vrijgemaakte fondsen zijn ontvangen.
VERZENDING VAN BESTELLINGEN
De verkoper is niet gebonden aan een koopovereenkomst totdat de goederen door de klant zijn ontvangen. Zoals aangegeven op de productpagina worden de leveringsdata slechts bij wijze van schatting gegeven - de verkoper zal zijn uiterste best doen om de voor de levering genoemde datum na te leven. Veel producten worden door de verkoper op voorraad gehouden, maar in sommige gevallen is de aangegeven datum een schatting van de tijd die het kost om het artikel bij de fabrikant te bestellen en aan de klant te leveren. De verkoper behoudt zich het recht voor om een deel van de bestelling te verzenden, maar zal niet meer in rekening brengen dan de totale geadverteerde leveringsprijs voor de volledige levering van de bestelling.
GOEDEREN DIE TIJDENS HET VERVOER ZIJN BESCHADIGD
- Door de klant ontvangen goederen die tijdens het transport schade hebben geleden, moeten zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen aan de verkoper worden gemeld.
- De verkoper zal beschadigde goederen bij de klant afhalen en de vervangende goederen zo snel mogelijk op eigen kosten leveren.
- De verkoper aanvaardt de verantwoordelijkheid van de staat van de goederen totdat deze aan de klant zijn geleverd, zodat schade of breuk onderweg onder de verantwoordelijkheid van de verkoper valt, maar als er iets gebeurt nadat het aan de klant is geleverd, de door de klant aangewezen veilige plaats of de door de klant aangeduide buurman, dan is de klant verantwoordelijk en kan de verkoper geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor de schade.
- De verkoper aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor goederen die beschadigd zijn tijdens transport indien de klant de schade meer dan 14 dagen na ontvangst van de goederen meldt.
- De verkoper zal redelijke retourkosten vergoeden indien de klant op onafhankelijke wijze kan aantonen dat de schade is toe te schrijven aan de verkoper of de door hem/haar aangewezen koerier.
- Indien de geretourneerde goederen van de klant ondanks de juiste en veilig afgesloten verpakking beschadigd raken tijdens het vervoer van de klant naar de verkoper, dan zal de verkoper de verantwoordelijkheid op zich nemen indien de afhaling en levering door de verkoper zijn geregeld en georganiseerd.
- Indien de klant het product op kosten van de klant naar de verkoper heeft laten terugsturen, aanvaardt de verkoper geen enkele aansprakelijkheid en zal de klant contact moeten opnemen met zijn/haar koeriersbedrijf voor een eventuele vergoeding voor het verlies van de terugbetaling of een beroep moeten doen op de door hem/haar gekozen transportverzekering.
LEVERING VAN HET VERKEERDE ARTIKEL
- Door de klant ontvangen goederen die door de klant als verkeerd geleverde goederen worden beschouwd, moeten zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen aan de verkoper worden gemeld.
- De verkoper zal de onjuiste goederen bij de klant afhalen en zo spoedig mogelijk op eigen kosten vervangende goederen leveren.
- Het is de verantwoordelijkheid van de klant om de onjuiste of per ongeluk door de verkoper aan de klant geleverde items zonder bestelling of betaling te retourneren.
- Indien de klant het artikel niet retourneert, zal de verkoper de volledige kosten van het artikel aan de klant in rekening brengen.
OPZEGGING OF ANNULERING VAN BESTELLINGEN
- De klant heeft het recht om niet langer dan 30 dagen na levering, en 14 dagen na levering voor tweedehands goederen, een bestelling te annuleren voor artikelen die hij of zij via de website van de verkoper heeft gekocht of telefonisch of per e-mail heeft geplaatst. Voor elke annulering van een bestelling binnen de wettelijke rechten van de klant of onder de geld-terug-garantie van de verkoper, is de klant verantwoordelijk voor het terugsturen van de goederen naar de verkoper op kosten van de klant.
- Bestellingen kunnen per brief, e-mail of telefoon worden geannuleerd.
- Artikelen dienen uiterlijk 14 dagen na de dag waarop de klant de annulering aan de verkoper heeft meegedeeld, geretourneerd te worden.
- Er zijn enkele beperkingen voor producten die niet kunnen worden geannuleerd na levering:
- Software, cd's en dvd's die gebruikt, niet verzegeld en/of geregistreerd zijn bij de fabrikant op naam van de klant;
- Artikelen die rechtstreeks in contact komen met de neus, oren of mond, zoals oordopjes of riet voor houtblaasinstrumenten, die normaal gesproken verzegeld in een winkel worden verkocht en niet kunnen worden getest om hygiënische redenen;
- Artikelen die na levering onafscheidelijk met andere artikelen gemixt/geïnstalleerd zijn of op enige wijze zijn gemodificeerd.
- De klant word geadviseerd de producten zorgvuldig uit te pakken, alle verpakkingen veilig te bewaren, de goederen te onderzoeken en indien de klant de goederen niet wil, ze terug in de doos te stoppen voor een veilig terugzending.
- De verkoper kan elke bestelling van een klant annuleren totdat de goederen door de klant zijn ontvangen, indien de verkoper niet langer in staat is om het artikel te leveren, indien er een belangrijke prijswijziging van het artikel heeft plaatsgevonden of indien de verkoper vermoedt dat de transactie frauduleus is of als de verkoper van mening is dat de klant misbruik maakt van zijn retourbeleid. Indien een bestelling door de verkoper wordt geannuleerd, zullen de door de klant betaalde bedragen binnen 10 dagen volledig worden terugbetaald.
RETOURNERINGEN:
Nieuwe producten:
- Producten kunnen worden geretourneerd voor volledige terugbetaling binnen 30 dagen na levering.
- Zolang de klant de verkoper binnen de 30 dagen na levering op de hoogte brengt, zal de verkoper de standaard leveringskosten terugbetalen.
Tweedehands producten:
- Producten kunnen worden geretourneerd voor volledige terugbetaling binnen 14 dagen na levering.
- Zolang de klant de verkoper binnen de 14 dagen na levering op de hoogte brengt, zal de verkoper de standaard leveringskosten terugbetalen.
Alle Producten:
- Als de klant een bestelling annuleert in overeenstemming met zijn of haar wettelijke rechten of een artikel wil retourneren onder de geld-terug-garantie van de verkoper, is de klant verantwoordelijk voor het retourneren van de goederen aan de verkoper. Voor retourzendingen van geannuleerde bestellingen worden kosten in rekening gebracht, waarvan de hoogte afhangt van de grootte en het gewicht van het artikel.
- Indien de verkoper goederen ontvangt die niet met redelijke zorg zijn behandeld, zal de verkoper het terug te betalen bedrag aan de klant reduceren met de vermindering van de waarde van de goederen.
- Sommige artikelen komen alleen in aanmerking voor een geld-terug-garantie als ze ongebruikt en verzegeld in de originele verpakking en in het geval van software ongeregistreerd aan de verkoper worden geretourneerd. Deze artikelen omvatten:
- Software
- CD's en DVD's
- In-ear hoofdtelefoons en in-ear monitors
- Oordopjes en gehoorbescherming
- Mondstukken, riet, etc. voor houtblaas- en koperblaasinstrumenten
- Producten voor mond-/lipverzorging
- Voor alle geretourneerde houtblaas- en koperblaasinstrumenten wordt 5 euro aan saneringskosten in rekening gebracht als ze niet ongebruikt en met de hygiëneverzegeling intact worden geretourneerd.
- Indien een klant een slim of verbonden apparaat terugstuurt, wordt hij of zij geadviseerd ervoor te zorgen dat het apparaat wordt losgekoppeld van het thuis- en bedrijfsnetwerk en persoonlijke accounts zoals Google, Spotify of Amazon Alexa worden verwijderd of 'unlinked'. Indien een apparaat een dataopslagfunctie heeft, moeten alle persoonlijke gegevens worden verwijderd voordat het item wordt geretourneerd aan de verkoper. De verkoper zal zich inspannen om al deze apparaten te resetten naar de fabrieksinstellingen, maar de verkoper garandeert dit niet en aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade die wordt veroorzaakt door misbruik van derden.
DEFECTE GOEDEREN BINNEN DE STANDAARD GARANTIE:
Nieuwe producten:
- Op alle producten zit minimaal 5 jaar garantie, tenzij anders vermeld.
- Artikelen die binnen 2 jaar na aankoop defect raken als gevolg van een fabricagefout, worden door de verkoper opgehaald en gerepareerd.
- Als het product niet binnen 60 dagen kan worden gerepareerd, wordt een vervangend product geleverd dat niet ouder is en niet in slechtere staat verkeert dan het oorspronkelijke product dat door de klant is geretourneerd.
- Als het artikel defect raakt binnen de garantieperiode maar na 1 jaar vanaf de datum van levering, gelden dezelfde voorwaarden als hierboven, maar moet de klant alle redelijke stappen betalen om de fabricagefout te bewijzen en de kosten voor het terugsturen van het product naar de verkoper.
- Producten mogen niet later dan 30 dagen na levering aan de verkoper worden geretourneerd voor een terugbetaling, tenzij de verkoper niet in staat is om aan zijn of haar garantieverplichtingen te voldoen.
Bijna nieuwe en ex-demo producten:
- Op alle producten zit minimaal 2 jaar garantie, tenzij anders vermeld.
- Alle artikelen die defect raken door een fabricagefout binnen deze garantieperiode, worden door de verkoper opgehaald en gerepareerd.
- Als het product niet binnen 60 dagen kan worden gerepareerd, wordt een vervangend product geleverd dat niet ouder is en niet in slechtere staat verkeert dan het oorspronkelijke product dat door de klant is geretourneerd.
- Als het artikel defect raakt binnen de garantieperiode, maar na 1 jaar vanaf de datum van levering, dan gelden dezelfde voorwaarden als hierboven, maar wordt van de klant verwacht dat hij betaalt voor alle redelijke stappen om de fabricagefout aan te tonen en voor de kosten van het terugsturen van het product naar de verkoper.
- Producten mogen niet later dan 30 dagen na levering aan de verkoper worden geretourneerd voor een terugbetaling, tenzij de verkoper niet in staat is om aan zijn of haar garantieverplichtingen te voldoen.
Tweedehands producten:
- Op alle producten zit minimaal 1 jaar garantie, tenzij anders vermeld.
- Alle artikelen die defect raken door een fabricagefout binnen de garantieperiode, zullen door de verkoper worden opgehaald en gerepareerd.
- Als het product niet binnen de garantieperiode kan worden gerepareerd, wordt het aankoopbedrag terugbetaald.
- Producten kunnen niet later dan 14 dagen na levering aan de verkoper worden geretourneerd voor restitutie, tenzij de verkoper niet aan zijn garantieverplichtingen kan voldoen.
Alle producten:
- Deze garantie sluit producten uit die defect zijn geraakt als gevolg van verkeerd gebruik, onopzettelijke schade of enige andere reden dan een fabricagefout.
- Als blijkt dat een artikel geen gebreken vertoont wanneer het naar de verkoper wordt teruggestuurd en buiten de geld-teruggarantieperiode valt, stuurt de verkoper het artikel tegen een kleine vergoeding terug naar de klant.
- De verkoper raadt de klant aan om zijn goederen te verzekeren.
AANSPRAKELIJKHEID:
- De verkoper is in geen geval aansprakelijk voor bedrijfs- of inkomstenverlies.
- Hoewel de verkoper alles in het werk stelt om ervoor te zorgen dat de geleverde goederen in alle opzichten overeenstemmen met de verstrekte specificatie of beschrijving, is de verkoper niet verantwoordelijk voor kleine wijzigingen in de specificatie, en geen enkele van deze kleine wijzigingen zal onderdeel uitmaken van claims tegen de verkoper.
- De verkoper zal, voor zover hij of zij daartoe in staat is, alle redelijke maatregelen treffen om de gegevens van de bestelling en betaling van de klant veilig te stellen, maar bij gebrek aan nalatigheid van de verkoper kan de verkoper niet aansprakelijk worden gesteld voor de schade die de klant zou kunnen lijden indien een derde partij zich ongeoorloofd toegang verschaft tot de gegevens die de klant verstrekt bij de toegang tot of de bestelling via de websites van de verkoper.
KLACHTEN VAN KLANTEN
Mocht u als klant een klacht willen indienen, kunt u eerst bellen of een nieuw ticket aanmaken dat toegankelijk is via de link 'Contact opnemen' op onze startpagina. In veel gevallen wordt een klacht het snelst opgelost door de persoon die verantwoordelijk is voor het probleem in kwestie. Als de klacht door deze persoon is ontvangen, kan hij of zij het mogelijk snel oplossen waar mogelijk en passend.
Onafhankelijk of de klacht nu wel of niet is opgelost, zal de informatie over de klacht binnen een week worden doorgegeven aan de manager van onze klantenservice. Na ontvangst van de klacht registreert de manager van de klantenservice de klacht in het klachtenlogboek. Indien de klacht nog niet is opgelost, delegeert de manager een geschikte persoon om een onderzoek in te stellen en passende maatregelen te nemen. Als de klacht betrekking heeft op een specifieke persoon, dan moet deze op de hoogte worden gebracht en een eerlijke kans krijgen om te reageren. Klachten moeten binnen 3 werkdagen erkend worden door de persoon die de klacht behandelt.
In de ontvangstbevestiging moet worden vermeld wie de klacht in behandeling heeft en wanneer de persoon die de klacht heeft ingediend een antwoord kan verwachten. Idealiter ontvangen klachtindieners binnen 2 weken een definitief antwoord. Als dit niet mogelijk is omdat bijvoorbeeld een onderzoek niet volledig is afgerond, moet een voortgangsrapport worden gestuurd met een indicatie wanneer een volledig antwoord zal worden gegeven. Of de klacht grondig is of niet, in het antwoord aan de klachtindiener moet worden beschreven welk gevolg aan de klacht is gegeven, de conclusies van het onderzoek en de eventuele acties die worden ondernomen als gevolg van de klacht. Indien de klachtindiener van mening is dat het probleem in de eerste fase niet op een bevredigende wijze is opgelost, kan hij of zij verzoeken dat de klacht door de Raad van Bestuur wordt herzien. In dit stadium wordt de klacht doorgegeven aan de Raad van Bestuur. Het verzoek tot herziening door de Raad van Bestuur dient binnen een week na ontvangst van het verzoek te worden bevestigd. In de ontvangstbevestiging moet worden vermeld wie de zaak zal behandelen en wanneer de klager een antwoord kan verwachten.
De Europese Commissie heeft een platform gecreëerd voor onlinebeslechting van consumentengeschillen (ODR), zodat klanten met een klacht over een product of dienst deze klacht via een onlineformulier kunnen indienen. Ga naar http://ec.europa.eu/consumers/odr/ voor meer informatie.
UITGEBREIDE GARANTIEVOORWAARDEN:
Deze voorwaarden zullen de standaard voorwaarden wijzigen voor een specifiek product in het geval dat de klant een uitgebreide garantie voor dat product heeft aangeschaft en zullen de relevante clausules in de standaard voorwaarden vervangen. Indien in deze voorwaarden geen afwijkende bepaling is opgenomen, blijven de standaard clausules van toepassing.
DEFECTE ARTIKELEN BINNEN DE UITGEBREIDE GARANTIE:
- Als het product binnen een periode van twee jaar defect raakt door een fabricagefout, zal de verkoper zorgen voor een gratis retourzending.
- Na twee jaar is de klant verantwoordelijk voor de kosten van het terugsturen van het product naar de verkoper en de kosten voor het terugsturen van het product naar de klant.
- De verkoper zal redelijke retourkosten vergoeden indien de klant op onafhankelijke wijze kan aantonen dat de fout aan de verkoper of de fabrikant is toe te schrijven.
INTREKKING OF ANNULERING VAN BESTELLINGEN:
- Onder voorbehoud van de garantie-uitsluitingen zoals beschreven in dit document, kunnen producten worden geretourneerd voor een volledige terugbetaling binnen het aantal aangegeven dagen na levering.
- In plaats van de standaard 30 dagen geld-terug-garantie van de verkoper, is er tot 180 dagen beschikbaar (het exacte aantal dagen staat vermeld op de productpagina). Dit is onderworpen aan het volgende:
Voor retourverzoeken na 30 dagen na levering:- De klant moet de producten terugsturen naar de verkoper, of de verkoper kan de producten tegen een vergoeding laten afhalen, afhankelijk van de grootte en het gewicht van het artikel.
- Eventuele standaard leveringskosten die op de bestelling van de klant worden toegepast, zullen worden terugbetaald.
- De kosten van de uitgebreide garantie worden terugbetaald.
Voor retouraanvragen die na 30 dagen na levering worden ingediend:- Als de geld-terug-garantie na 30 dagen na levering maar binnen 180 dagen na levering wordt opgenomen, moet de klant de producten terugsturen naar de verkoper, of de verkoper kan de producten tegen een vergoeding laten ophalen, afhankelijk van de grootte en het gewicht van het artikel.
- De oorspronkelijke leveringskosten worden niet terugbetaald li>
- De kosten van de uitgebreide garantie die de klant oorspronkelijk heeft betaald, worden niet terugbetaald.
KOSTEN VAN DE UITGEBREIDE GARANTIE
- Voor klanten in sommige afgelegen gebieden kan de prijs van de uitgebreide garantie iets hoger zijn, vanwege de mogelijkheid van hogere afhaal- en herleveringskosten.
- De klant zal deze prijs kunnen zien wanneer hij/zij zijn/haar adresgegevens invoert tijdens het afrekenen.
GELD TERUG VOORWAARDEN:
Als u na de garantieperiode geen gebruik heeft gemaakt van uw garantie, schrijf ons dan binnen een maand na de vervaldatum samen met een kopie van dit certificaat en uw originele aankoopfactuur. Wij sturen u dan een cheque voor 50% van de oorspronkelijke garantiekosten.
OVERDRACHT VAN DE GARANTIE:
- Indien de klant de eigendom van de gegarandeerde goederen overdraagt, moet de verkoper binnen 30 dagen nar de verkoop van het product per e-mail op de hoogte worden gesteld van de gegevens van de nieuwe eigenaar, met inbegrip van naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer.
- Indien de klant dit niet doet, vervalt de garantie en kan de nieuwe eigenaar geen aanspraak maken op de garantie.
- Cashback na de garantieperiode is niet geldig wanneer een garantie is overgedragen.
PRODUCTEN IN BRUIKLEEN:
- Indien producten die onder deze garantie vallen niet binnen 30 dagen na ontvangst van de goederen bij Gear4music worden gerepareerd, dan kan de klant een gratis leenartikel aanvragen.
- Het product in bruikleen is niet bedoeld als een directe vervanging en kan mogelijkerwijs niet dezelfde prijs of eigenschappen hebben als het oorspronkelijke product, maar het zal een vergelijkbare functionaliteit hebben (bijvoorbeeld als uw digitale piano breekt, kunnen wij u een ander type digitale piano lenen totdat uw product is gerepareerd, of totdat wij overeenstemming hebben bereikt over een vervangend model of cashback zoals beschreven in dit beleid).
- Artikelen in bruikleen blijven te allen tijde eigendom van Gear4music, maar moeten door de klant verzekerd worden tegen diefstal en schade.
VERVANGENDE PRODUCTEN:
- Indien een artikel niet binnen 60 dagen kan worden gerepareerd, dan wordt een gelijkwaardig vervangend artikel met vergelijkbare functionaliteit geleverd.
- Vervangende producten hoeven niet noodzakelijkerwijs nieuw te zijn, maar zijn volledig functioneel en niet ouder dan het artikel dat ze vervangen.
- Vervangende producten zullen niet duurder zijn dan het product dat ze vervangen.
- De geschiktheid van vervangende producten zal met de klant worden besproken, maar de uiteindelijke beslissing over hun geschiktheid zal door Gear4music worden genomen.
- Elke reparatie of vervanging van een defect product zal deze garantie niet verlengen of vernieuwen na de oorspronkelijke vervaldatum van de garantie.
CONTANTE KORTING:
Als na een succesvolle claim binnen de garantieperiode geen geschikt vervangend artikel kan worden geleverd zoals hierboven beschreven, of het voorgestelde vervangende product een aanzienlijk andere specificatie heeft dan het oorspronkelijke product dat niet aanvaardbaar is voor de klant, dan zal een terugbetaling in contanten worden aangeboden nadat de afschrijving is toegepast op basis van het volgende percentage van de oorspronkelijke aankoopprijs:
1ste jaar: 100%, 2e jaar: 70%, 3e jaar: 45%, 4e jaar: 30%, 5e jaar: 20%, 6e jaar: 15%.
De prijs van de uitgebreide garantie wordt niet terugbetaald.
Artikelen die zijn vervangen of waarvoor een contante korting is betaald, worden eigendom van Gear4music.
ANNULERING VAN DE GARANTIEPOLIS
De garantiepolis kan op elk moment worden geannuleerd en er wordt een pro rata korting gegeven op basis van de resterende tijd van de polis. De garantiepolis kan echter niet worden geannuleerd als er al een claim is ingediend.
UITSLUITINGEN VAN GARANTIE:
Deze garantie is bedoeld om defecten van de fabrikant te dekken. Als het artikel faalt om een reden die niet te wijten is aan een defect van de fabrikant, met inbegrip van een van de volgende redenen, dan is deze garantie niet geldig:
- Misbruik of verkeerd gebruik
- Het product wordt gebruikt voor iets waarvoor het niet is ontworpen (misbruik)
- Slijtage die verder gaat dan de ontwerpintenties van het product
- Ongunstige milieuomstandigheden
- Het product is gewijzigd of aangepast
- De fout werd veroorzaakt door het gebruik van accessoires of aanvullende onderdelen die niet specifiek gecertificeerd zijn door de fabrikant van het product
- Er is een ongeschikte voeding of batterij gebruikt
- Onvoldoende zorg en onderhoud
OVERIGE INFORMATIE
Onder de recente wetgeving zijn wij verplicht u erop te wijzen dat u niet tegelijkertijd met de aankoop van uw goederen een Uitgebreide Garantie hoeft aan te schaffen. U heeft het recht om uzelf te oriënteren en wij moedigen u actief aan om dit te doen. Deze garantie wordt verstrekt als extra service aan onze klanten, en we vinden het echt de moeite waard, omdat het zo weinig geld kost.
Deze garantie is een exclusieve aanbieding en wordt beheerd en financieel ondersteund door Gear4music Limited. De Financial Services Compensation regeling is niet van toepassing op deze garantie en de gelden zijn niet afgeschermd van Gear4music Limited. Deze garantie is geen verzekeringspolis en we raden u aan om uw goederen ook te verzekeren tegen diefstal en schade.
Als u een product koopt, wordt u beschermd door de Europese Richtlijn Consumentenrechten (EU-richtlijn 2011/83). Binnen de eerste 12 maanden moet de verkoper bewijzen dat de goederen die u hebt gekocht aan de vereiste normen voldoen. Na de eerste 12 maanden is het aan de klant om te bewijzen dat het product defect was op het moment van levering: dit kan betekenen dat de klant een gerechtelijke procedure moet starten. Meer informatie over consumentenrechten is hier te vinden.
De Europese Richtlijn Consumentenrechten dekt u in zeer specifieke omstandigheden als uw apparatuur na aankoop defect raakt. Onze uitgebreide garantie biedt een veel uitgebreidere dekking. Deze garantie neemt de stress en het gedoe weg van het indienen van een claim na de standaardgarantieperiode van de fabrikant.
VERKOPEN AAN GEAR4MUSIC
In de onderstaande overeenkomst verwijzen de termen “Wij/Ons/Onze” naar Gear4music Limited en “U/Uw” naar u als verkoper, die een artikel (“artikel”) verkoopt aan Gear4music Limited.
Tweedehands producttaxaties
- De geschatte waarde van uw artikel wordt verstrekt zodra u het online waardebepalingsformulier heeft ingevuld. Deze schatting wordt op het scherm weergegeven en via e-mail naar u verzonden. Wij behouden ons het recht voor om geen prijsopgave te doen als wij dat wensen. De geschatte taxatie is slechts een schatting (geen aanbieding) en kan worden gewijzigd als wij vaststellen dat de staat/type/volledigheid van uw artikel afwijkt van hetgeen u heeft beschreven.
- Als u door wilt gaan met de verkoop van uw artikel aan ons na ontvangst van de geschatte taxatie, dient u uw artikel naar ons te sturen, zie het gedeelte over ""Tweedehands producten naar Gear4music vervoeren"" hieronder. Uw artikel wordt bij ontvangst in ons magazijn onderzocht en getaxeerd en wij hebben het recht om uw artikel te herwaarderen in overeenstemming met de paragrafen 3 en 4 hieronder, wat een niet-onderhandelbaar taxatieaanbod zal bepalen.
- Als onze waardering gelijk is aan of hoger is dan onze aanvankelijk geschatte waardering, zullen wij dit bedrag automatisch op uw rekening storten of u een accountkrediet verstrekken, zoals overeengekomen. Houd er rekening mee dat zodra u een betaalmethode heeft geselecteerd, wij deze niet meer kunnen wijzigen.
- Als onze uiteindelijke taxatie lager is dan onze aanvankelijke geschatte taxatie, zullen wij u per e-mail op de hoogte stellen en u informeren over de lagere waarde van uw artikel. De meest voorkomende redenen voor het verlagen van een geschatte taxatie zijn:
- het item is verkeerd beschreven of is nep;
- het artikel is niet goed of veilig verpakt en is dus beschadigd tijdens het transport naar ons; of
- het item is kapot of verkeert in slechte staat of in een staat die niet aangegeven of zichtbaar was op het moment van de geschatte taxatie.
- Als we binnen de acceptatieperiode e-mailcommunicatie van u ontvangen waarin u de verlaagde waardering afwijst, sturen wij uw artikel op uw kosten naar u terug op het adres dat u al hebt opgegeven. U moet de kosten voor het retourneren betalen op het moment dat u de verlaagde valutakoers weigert. Als wij binnen de aanvaardingsperiode geen reactie ontvangen op ons aanbod van verlaagde taxatie of als u de retourkosten niet betaalt nadat u de verlaagde taxatie hebt afgewezen, kan uw artikel naar eigen goeddunken worden weggegooid na 30 dagen vanaf de datum waarop wij u schriftelijk op de hoogte hebben gesteld (een ""kennisgeving van ophalen/verwijdering"").
- Indien, na beoordeling door ons, geen lagere waardering wordt toegepast en uw artikel als onaanvaardbaar wordt beschouwd/beschouwd, zullen wij u per e-mail op de hoogte stellen en de retournering van uw artikel regelen, op uw kosten. Artikelen worden 30 dagen vastgehouden, zodat de retourkosten kunnen worden betaald. Als wij geen reactie op dit bericht ontvangen of als u de retourkosten niet betaalt, kan uw artikel naar eigen goeddunken worden weggegooid na 30 dagen vanaf de datum waarop wij u schriftelijk op de hoogte stellen via een ophaal-/verwijderingsmelding.
- U moet alle accessoires meesturen die nodig zijn om de normale werking van uw artikel mogelijk te maken, dit omvat maar is niet beperkt tot voedingseenheden, adapters, kabels, converters en standaards. Wij zullen u per e-mail op de hoogte stellen als artikelen onvolledig zijn en kunnen verzoeken dat dergelijke accessoires binnen 30 dagen naar ons worden verzonden, uw geschatte waarde verlagen om rekening te houden met ontbrekende accessoires, of weigeren uw artikel(en) te kopen. Eventuele onvolledige artikelen kunnen op uw kosten aan u worden geretourneerd. Als we de gevraagde accessoires niet ontvangen binnen 30 dagen na een bericht waarin om deze accessoires wordt gevraagd, kan uw artikel naar eigen goeddunken worden weggegooid na 30 dagen vanaf de datum waarop we u schriftelijk op de hoogte stellen via een kennisgeving van ophalen/verwijdering.
- Als u er uitdrukkelijk voor kiest om uw artikel op te halen na een melding van ophaling/verwijdering, zullen wij met u een tijdstip en datum voor de ophaling afspreken en het ophaaladres doorgeven. Onze verantwoordelijkheid voor het artikel stopt bij het ophalen op de afgesproken afhaallocatie. Als u het artikel niet op de afgesproken tijd, datum en locatie ophaalt, zullen wij u hiervan per e-mail op de hoogte stellen en de retourzending van uw artikel op uw kosten regelen, zoals uiteengezet in paragraaf 6 hierboven.
- Wij zijn niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor verlies of schade die u lijdt als gevolg van het weggooien of verkopen van uw artikelen op grond van paragrafen 5, 6 en 7, op voorwaarde dat we de hierboven vermelde procedure hebben gevolgd en dat we niet nalatig hebben gehandeld met betrekking tot een dergelijke verwijdering of verkoop.
Tweedehands producten transporteren naar Gear4music
- U mag ons geen artikelen sturen waarvan u niet de eigenaar bent of die onderworpen zijn aan huurkoop of andere leenregelingen. Artikelen kunnen naar ons worden verzonden met behulp van onze koeriersdienst of via een door u gekozen gevolgde bezorgmethode. Het is uw verantwoordelijkheid om een ontvangstbewijs van de vervoerder te verkrijgen en dit te bewaren voor tracking- en verzekeringsdoeleinden.
- Artikelen die ter taxatie naar ons worden verzonden, blijven uitsluitend voor uw risico totdat ze door ons worden ontvangen, tenzij ze via onze koeriersdienst worden verzonden. Ophalen door een vervoerder betekent niet dat Wij de aanvaarding van Uw door U verzonden artikel hebben bevestigd. Acceptatie van uw artikel wordt pas bevestigd zodra wij uw artikel hebben ontvangen.
- Artikelen die via onze koeriersdienst naar ons worden verzonden, zijn voor ons risico zodra ze door onze koerier zijn ontvangen. Zendingen zijn verzekerd tot een maximale waarde van € 60,-. Als u een aanvullende verzekering nodig heeft, dient u deze zelf af te sluiten.
- Artikelen die bij een ophaal-/afleverpunt worden achtergelaten en tijdens het transport verloren gaan, zijn niet voor ons risico, tenzij u per post een ondertekend ontvangstbewijs kunt overleggen waarop duidelijk de naam staat van de persoon die uw pakket heeft aangenomen en het tijdstip waarop u het pakket hebt afgegeven. Als u geen geldig ontvangstbewijs van de vervoerder kunt overleggen, kunt u mogelijk geen aanspraak maken op verlies of schade aan uw artikel (onder voorbehoud van onze bevestiging dat wij uw artikel niet hebben ontvangen). Wij hebben het recht om de onderzoeken uit te voeren die Wij nodig achten om ons te vergewissen van de geldigheid van een claim voor verlies of schade aan Uw artikel.
- U moet ervoor zorgen dat u de artikelen op een veilige en juiste manier verpakt om schade of verlies tijdens het transport te voorkomen. U dient onze verpakkingsrichtlijnen te volgen die beschikbaar zijn op onze website Verpakkingsgids.
- Bij het berekenen van de waarde van elke claim die u indient, aanvaarden wij geen andere taxaties dan de onze voor het item waarvoor u een claim indient, en onder geen enkele omstandigheid aanvaarden wij enige aansprakelijkheid voor enig ander verlies, schade of compensatie die voortvloeit uit het gebruik van onze koeriersdiensten. Wij zullen u per e-mail op de hoogte stellen van de uitkomst van ons onderzoek en als uw claim succesvol is, zal er een betaling plaatsvinden tot een waarde van £ 60, in overeenstemming met paragraaf 4 hierboven.
- Alle door ons ontvangen artikelen die schade hebben geleden als gevolg van een ontoereikende verpakking, kunnen op uw kosten worden afgewezen en geretourneerd. In dergelijke omstandigheden zullen wij u per e-mail op de hoogte stellen en de retourzending van uw artikel regelen, op uw kosten. Artikelen worden 30 dagen vastgehouden, zodat de retourkosten kunnen worden betaald. Als wij geen reactie op dit bericht ontvangen en u de retourkosten niet betaalt, kan uw artikel naar eigen goeddunken worden weggegooid na 30 dagen vanaf de datum van ons bericht.
- Details over hoe u uw artikel correct moet verpakken, kunt u bekijken tijdens het online beoordelingsproces en via e-mail aanleveren zodra een eerste beoordeling heeft plaatsgevonden. Richtlijnen voor de beoordeling van de staat van het product worden tijdens het inruilproces op onze website weergegeven.
- U bent niet verplicht dit te doen, maar wij raden u aan foto's van uw artikel te maken en te bewaren voordat u het inpakt en zodra het is verpakt. Dit kan een grote hulp zijn bij het indienen van claims waarbij artikelen per ongeluk beschadigd raken tijdens het transport, of beschadigd raken door onvoldoende verpakking.
- Alle niet-gedocumenteerde artikelen of accessoires die met uw artikel worden verzonden (al dan niet bewust) worden geacht bij de verkoop te zijn inbegrepen, tenzij dit vooraf schriftelijk is aangegeven nadat wij het artikel hebben ontvangen.
Juridisch
- Door ons aanbod te accepteren en ermee in te stemmen de gespecificeerde artikelen aan ons te verkopen in overeenstemming met deze algemene voorwaarden, en als u er niet mee akkoord gaat, mag u uw artikel niet naar ons sturen. U garandeert dat u de wettige eigenaar van het artikel bent, dat u het recht hebt om te verkopen en dat het artikel vrij is van belangen of claims van derden. Als later blijkt dat het artikel is gestolen of niet vrij is van enige rente of claim van derden, zullen wij u hiervan per e-mail op de hoogte stellen en het artikel in quarantaine plaatsen. U heeft 30 dagen de tijd om, naar onze redelijke tevredenheid, te bewijzen dat u de juridische eigenaar van het artikel bent en dat het vrij is van belangen of claims van derden. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid of verantwoordelijkheid voor het weigeren van uw artikel of het niet retourneren van uw artikel aan u in deze omstandigheden.
- In het geval dat het item wordt gestolen of niet vrij is van belangen of claims van derden, behouden wij ons het recht voor om juridische stappen tegen u te ondernemen (zowel civiel als strafrechtelijk). U vrijwaart ons tegen elke civiele claim tot schadevergoeding waarbij bewezen is dat de goederen gestolen of nagemaakt zijn.
- We formatteren alle opslagapparaten waar onze taxatie voldoet aan onze aanvankelijk geschatte taxatie.
- U bent verantwoordelijk voor het verwijderen van gebruikersinhoud of persoonlijke informatie uit uw artikelen voordat u deze ter taxatie naar ons verzendt. U erkent dat deze gegevens door ons worden verwijderd, wanneer onze taxatie wordt geaccepteerd of geacht wordt geaccepteerd te zijn in één met het hierboven beschreven proces.
- Wij zijn niet verantwoordelijk of aansprakelijk jegens u voor het verlies van gegevens of inhoud die u niet verwijdert en die uit enig item is verwijderd op grond van paragraaf 4 hierboven.
Voorwaarden voor 100 jaar garantie
Gear4music Ltd. garandeert dat de Studiospares Pro kabel die u hebt aangekocht vrij is van fabricage- en materiaalfouten zolang hij in het bezit is van de oorspronkelijke koper, onder de voorwaarden die hierin worden beschreven (de Garantie).
Reparatiebeleid: Gear4music Ltd. verbindt zich ertoe om, waar mogelijk, gedekte producten te repareren in plaats van ze te vervangen, om de impact op het milieu te minimaliseren en de afvalproductie te verminderen. Houd er echter rekening mee dat de tijd die nodig is om reparaties uit te voeren kan variëren afhankelijk van factoren zoals de omvang van de schade of de beschikbaarheid van vervangende onderdelen. Hoewel we ernaar streven om het reparatieproces te versnellen, kunnen we geen specifieke doorlooptijden garanderen.
Uitsluitingen:
Onze 100 jaar garantie dekt geen schade als gevolg van verkeerd gebruik, verwaarlozing, ongeautoriseerde wijzigingen, omgevingsfactoren zoals oxidatie of natuurrampen, of fysieke schade veroorzaakt door onjuiste behandeling, verzending of ongelukken. Zorg ervoor dat het product wordt gebruikt en onderhouden volgens de richtlijnen van de fabrikant om te voorkomen dat de garantie vervalt.Aankopen door derden:
Producten die gekocht zijn via derde partijen die niet verbonden zijn met Gear4music Ltd. of online veilingwebsites komen niet in aanmerking voor onze 100 jaar garantie. Om in aanmerking te komen voor garantie moeten klanten rechtstreeks bij Gear4music kopen.Verantwoordelijkheid van de klant:
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om nauwkeurige en volledige informatie te verstrekken tijdens het registratieproces voor de garantie. Gear4music behoudt zich het recht voor om garantieclaims af te wijzen die onvolledig of onnauwkeurig zijn of die na het aangegeven tijdsbestek zijn ingediend.Contact opnemen met de klantenservice:
Voor vragen over garantiedekking, reparatieservices of andere vragen over uw aankoop kunt u contact opnemen met onze klantenservice via de live chat op onze website of door te bellen naar 020-2417056. Onze supportmedewerkers staan klaar om je snel en professioneel te helpen.Aankoopbewijs:
Het aankoopbewijs, in de vorm van een kassabon, moet worden bewaard omdat dit nodig is voor de garantiedekking. Als een dergelijk aankoopbewijs niet wordt overlegd, vervalt deze garantie.Disclaimer aansprakelijkheid:
Gear4music Ltd. aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade aan eigendommen als gevolg van een defect aan haar product of voor enig verlies van inkomsten, tevredenheid of schade als gevolg van verlies van gebruik van het product door defecten of onbeschikbaarheid tijdens de service. Door in te schrijven op de 100 jaar garantie, erkent de klant en gaat hij akkoord met de voorwaarden die hierin uiteengezet worden. Gear4music Ltd. behoudt zich het recht voor om deze voorwaarden naar eigen goeddunken te wijzigen of bij te werken. Voor vragen over uw aankoop of garantie kunt u contact met ons opnemen via de live chat op onze website, een e-mail schrijven naar [email protected] of ons bellen op 020-2417056.