Niet ondersteunde browser
De webbrowser die u momenteel gebruikt, wordt niet langer ondersteund en daardoor is het mogelijk dat functies van deze website niet werken zoals verwacht. Wij adviseren u om te updaten naar een momenteel ondersteunde browser (zoals chroom , Edge of Firefox) om uw veiligheid, snelheid en algemene ervaring te verbeteren.
Belangrijkste functies
De beschrijving van dit product is vertaald uit het Engels - Bekijk de oorspronkelijke versie
De TipTop Audio FSU Timbral Distortion and Time Bending Module (Black) is een flexibele en expansieve sound design Eurorack module, met krachtige looping functies, destructieve saturatie en granulaire glitch effecten. Met acht programma's per bank bevat TipTop Audio FSU in totaal 24 unieke modi waarmee je je geluid op onverwachte en opwindende manieren kunt transformeren, en dat alles verpakt in een compacte 8HP behuizing.
FSU is het perfecte gereedschap voor de moderne elektronische componist en beschikt over een gevarieerde set verzadigings- en vervormingsmodi, gemodelleerd naar analoge stomp boxes en hardware units om een authentieke en opwindende ervaring te leveren. Alles is mogelijk, van subtiele tapeverzadiging tot zware clipping, ringmodulatie en frequentieverschuiving voor een complete sonische chaos die de aandacht van je luisteraars zal trekken en hen dichter bij je muziek zal brengen. Ontdek buitenaardse klanken en sound design met de Glitch bank, die gebruik maakt van tijdgebaseerde effecten die elk aspect van delay en pitch variaties manipuleren en vervormen om extreme en experimentele geluiden te creëren.
Met een Depth Fidelity-schakelaar kan TipTop Audio FSU ook de interne klok moduleren om een reeks over-the-top gemoduleerde effecten te creëren. Echt een must-have voor alle avid sound-designers, TipTop Audio FSU brengt iets nieuws op tafel voor diepgaande geluidsexploratie.
Artikelnummer: 190768
Met acht vervormingsmodi kan de TipTop Audio FSU een volledige sonische verzadiging van je geluid leveren, van subtiele tapeverzadiging tot zeer agressieve clipping en alles daartussenin. Door vervorming aan je signaal toe te voegen, introduceer je veel muzikale harmonieën die je kunnen helpen je track uit een dichte mix te laten springen en op de voorgrond te plaatsen, waardoor het perfect is voor lead pads, melodieën en meer. Niet alleen dat, maar door het toevoegen van distortion, kunt u een enorme hoeveelheid punch en diepte toevoegen aan uw ritmesectie door uw drums te verpletteren met een clipper of door de modus te veranderen in een tape saturator voor uw baslijnen.
Daarnaast biedt FSU twee extra distortion types die je geluid kunnen transformeren in de vorm van Ring Mod distortion en Frequency Shift distortion. Met Rong Mod wordt een fijn afgestemde sinusgolf gemoduleerd tegen de amplitude van de signalen, waardoor lichte toonhoogtevariaties ontstaan die worden vervormd voor dikke, diepe en stereogeluiden. Met Frequency Shift kun je in dual mode werken om onafhankelijke verschuivingen te creëren in het linker en rechter kanaal voor vervormde verwrongen geluiden.
De Glitch-effecten zijn tijdgebaseerde effecten die de parameters delay en pitch manipuleren, waardoor je geluiden in creatieve en extreme gebieden worden geduwd, waardoor het een geweldige geluidenbank is om te verkennen voor creatief geluidsontwerp. Voor instrumenten zonder herkenbare toonhoogte, zoals drums, vormt het op transiënten gebaseerde karakter van hun geluiden het perfecte platform om te experimenteren met Glitching-effecten, zoals de Glitch Pitch-soundbank. Glitch Pitch verschuift willekeurig en onafhankelijk van elkaar in het linker- en rechterkanaal om interessante timbres te creëren die zelfs de meest eenvoudige drumloops transformeren.
TipTop Audio FSU beperkt zich niet alleen tot pitch glitching, maar bevat ook een Grain-parameter, waarbij zes korrels willekeurig rond de live input bewegen. Aangestuurd door een LFO kun je in de Grain-modus je geluid transformeren van een enkel mono spoor tot een breed stereospoor met een afnemend spoor dat dimensie en textuur aan je geluid toevoegt.
De final geluidenbank binnen FSU is de Sound on Sound (SOS) looping algoritmes. Deze modus maakt gebruik van een traditionele en primitieve stijl van looping die werd gedaan op vintage tape machines waarbij in de SOS modus de tape machine de 'erase' kop verwijderde en het nieuw opgenomen geluid gewoon bovenop het origineel plaatste. In SOS mode wordt de "Rec/Play" regelaar een VCA voor opname in de buffer die oneindig doorlust voor oneindig veel optredens. In de SOS mode is het van vitaal belang dat u slechts een klein stukje geluid pakt, anders kunt u uw performance niet nauwkeurig loopen en verliest u alle effecten van uw processing. Op de hoogste stand is er slechts 1 seconde geheugen, maar door de DSP-klok via de schakelaar te verlagen, wordt de opnametijd verlengd.
De looping functie maakt de TipTop Audio FSU de ultieme metgezel voor de experimentele, elektronische muziek producer die een compleet nieuwe dimensie aan zijn sound design wil toevoegen. Het gebruik van de looping-functie in combinatie met externe modules maakt TipTop Audio FSU uiterst veelzijdig voor de live muzikant, omdat je nu een oneindige hoeveelheid loops kunt creëren om ritmische en melodische complexiteit aan je set toe te voegen om je luisteraars betrokken te houden.