Garanties & Waarborgen

Naast onze 30-dagen geld terug garantieregeling worden al onze artikelen met een minimum van twee jaar garantie geleverd (vanaf 11 April 2017). Als uw artikel binnen de garantieperiode defect raakt, repareren of vervangen wij dit artikel snel voor u. Als dit niet mogelijk is zullen wij u restitutie verlenen.

Voor het retourneren van defecte artikelen kunt u ons klantenserviceteam bereiken op 020-3690283 (NL) of 078 482155 (B).

N.B. Producten die vóór 11 April 2017 aangeschaft zijn beschikken over één jaar garantie, tenzij u gekozen heeft voor onze uitgebreide garantieregeling. View All Information

Uitgebreide garanties

De uitgebreide garantie van Gear4music biedt een verbeterde service, en is ontworpen om een hoger beschermingsniveau te verschaffen dan onze standaard garantie of de gratis garanties die worden aangeboden door andere handelaars en fabrikanten. De belangrijkste punten van de Gear4music uitgebreide garantieregeling zijn:

  • De garantie wordt verlengd voor maximaal 6 jaar vanaf de leveringsdatum
  • Ophaal- en leveringskosten zijn inbegrepen voor de eerste twee jaar
  • De garantie is overdraagbaar als het product doorverkocht wordt
  • U wordt voorzien van een leenproduct indien uw product niet binnen 30 dagen gerepareerd is
  • U wordt voorzien van een vervangend product indien uw product niet binnen 60 dagen gerepareerd is
  • Zolang er geen gebruik van is gemaakt kan de regeling binnen 30 dagen worden geannuleerd, en op elk moment hierna voor een pro-rata korting
  • Vraag na 5 jaar 50% geld terug als u geen gebruik heeft gemaakt van de regeling!

  • Deze uitgebreide garantie is een aanvulling op het Gear4music standaard- en fabrieksgarantiebeleid, evenals op de Gear4music bepalingen en handelsvoorwaarden. Geen verklaring of verkoopvoorwaarde die deel uitmaakt van deze voorwaarden beïnvloedt of beperkt uw wettelijke rechten zoals beschreven in de EC Consumer Rights Directive 2014.

    Volledige details van onze uitgebreide garantie regeling kunnen hier worden gelezen.

    Ophaal- & Retourneringskosten

    Standaard Garantie:
    Als artikelen binnen de eerste zes maanden na aankoop gebreken vertonen, zullen wij deze kosteloos afhalen en terugzenden. Het product kan worden opgehaald bij een lokaal Servicepoint of bij een huisadres, afhankelijk van de voorzieningen in uw lokale gemeenschap. Na zes maanden na aankoop zullen wij een vergoeding rekenen ter dekking van de kosten van het afhalen en terugzenden van de artikelen. Dit geldt zowel voor Britse als voor internationale bestellingen.

    Internationale Uitgebreide Garanties:
    De verlengde garantievoorwaarden kunnen afhankelijk van het land variëren tussen één en twee jaar voor bestellingen geleverd buiten Groot-Brittannië, en dit zal duidelijk worden vermeld. Als artikelen gebreken vertonen binnen één of twee jaar na aankoop, zullen wij deze kosteloos afhalen en terugzenden. Het product kan worden opgehaald bij een lokaal Servicepoint of bij een huisadres, afhankelijk van de voorzieningen in uw lokale gemeenschap. Na één of twee jaar na aankoop zullen wij een kleine vergoeding rekenen ter dekking van onze directe kosten voor het afhalen en terugzenden van de artikelen.

    Reparatietermijnen

    Als u een artikel voor reparatie aan ons retourneert, zullen wij dit zo spoedig mogelijk repareren. Als wij niet in staat zijn uw artikel binnen 60 dagen te repareren, zullen wij u een vervangend artikel sturen.

    Let op:

    Alle garantiereguleringen sluiten artikelen uit die defect geworden zijn ten gevolge van wangebruik, schade door ongeluk of een andere reden dan een vervaardigingsfout. Als een artikel bij terugkeer naar Gear4music niet defect blijkt te zijn en zich buiten de toepasselijke "geld terug" garantie periode bevindt, zullen wij het artikel naar u terugzenden voor een kleine vergoeding. Wij raden u ook aan uw artikelen te verzekeren.